اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

اسپرانتو - گامی هوشمندانه

وبلاگ گروهی برای همه‌ی آنان که در اندیشه‌ی زبان برتر هستند.

رادیوهای اسپرانتو-رادیو واتیکان

رادیوهای اسپرانتو-رادیو واتیکان

در ادامه ی معرفی رادیوهای اسپرانتو زبان نوبت به معرفی رادیو واتیکان رسیده است.

در واقع با معرفی رادیو واتیکان ؛ پرونده ی رادیوهای اسپرانتو زبانی که بر روی امواج کوتاه برنامه پخش می کنند بسته می شود و از این به بعد رادیوها ی محلی که بر روی اف ام یا امواج متوسط و برای محدوده ی جغرافیایی معینی برنامه پخش می کنند ؛ معرفی خواهند شد.

رادیو واتیکان در حال حاضر سه بار در هفته و هر بار ده دقیقه به زبان بین المللی اسپرانتو سخن می گوید.

در ابتدا ممکن است چنین تصور شود که بخش اسپرانتوی رادیو واتیکان تنها به تبلیغ آیین مسیحیت می پردازد و یک رادیوی تبشیری است.  اما خوشبختانه باید گفت که برنامه های این رادیو علاوه بر قرائت آیاتی از کلام الهی و توضیحی مختصر درباره ی آن (یکی دو دقیقه )، شامل گفتارهای جالب سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی جالب و شنیدنی می باشد .

این رادیو برای نامه ها و ایمیل های دریافتی از شنوندگان خود احترام قائل بوده و در آخرین یکشنبه ی هر ماه در برنامه ای با نام " صندوق پستی " آماری از نامه های دریافتی را ارائه داده و گوشه هایی از نامه های شنوندگان را قرائت می نمایند.

ساعت و امواج

 

روز

ساعت UTC

ساعت (تهران)

امواج پخش(کیلوهرتز)

یکشنبه

20.20

23.50

1530-4005-5885

یکشنبه

23.50

3.20   دوشنبه

1530-4005-5885

چهارشنبه

20.20

23.50

6185-7250

پنجشنبه

20.20

23.50

6185-7250

علاوه بر امکان شنیدن از طریق امواج کوتاه و یک دستگاه رادیو معمولی ؛ می توان با ماهواره و اتصال اینترنت نیز شنونده ی رادیو واتیکان بود..

برنامه ای که در روز یکشنبه ساعت 23.50 پخش می گردد ؛ در واقع تکرار برنامه ی یکشنبه ساعت 21.50 است.

مدت برنامه ها در روز یکشنبه 9 دقیقه و 20 ثانیه و در دو روز دیگر 9 دقیقه است.

ضمنا علاوه بر سه روز مذکور ؛ رادیو اسپرانتو واتیکان هر چند وقت یک بار برنامه هایی ویژه در مناسبت های مسیحی پخش می نماید.

ماهواره

 

روز

مشخصات ماهواره

یکشنبه

INTELSAT 325,5° East - 4097.75 MHz - LHCP Polarization

EUTELSAT HOT BIRD 13° EST (Eŭropo) 11804 MHz - Polarizado LVCP - Kanalo E

 

چهارشنبه و پنجشنبه

EUTELSAT HOT BIRD 13° EST (Eŭropo) 11804 MHz - Polarizado LVCP - Kanalo-2 TelePace

INTELSAT 602,62° East - 4097.100 Mhz - LHCP Polarization

 

 

اینترنت

می توان به سایت رادیو واتیکان مراجعه نمود و برنامه ها را گوش داد. برنامه ها به مدت یک هفته در بایگانی سایت قرار دارد و قابل شنیدن است.

علاوه بر سایت رسمی رادیو واتیکان ؛ می توان برنامه های طبقه بندی شده ی این رادیو را از سایت زیر دریافت کرد.

در این سایت تاکنون حدود 450 برنامه از سال 2004 تا به حال جمع آوری شده است.

http://www.radio-vatikana-esperanto.org/index.php

 

با مراجعه  به سایت Radioarkivo  نیز می توان برنامه های متعدد جدید و قدیم بخش اسپرانتو رادیو واتیکان را شنید یا دانلود نمود.

 

تاریخچه:

از آوریل  سال 1976 اسپرانتو میهمان رادیو واتیکان شد. ولی نه به صورت برنامه و بخشی مستقل. بلکه در برنامه ی آهنگ های کوتاه مسیحی که شب های شنبه . یکشنبه پخش می شد مجالی نیز به اسپرانتو داده شد.

یک سال بعد در دوم ژانویه  سال 1977 همزمان با  برپایی کنگره ی اسپرانتودانان مسیحی  در واتیکان ، پخش برنامه های اسپرانتو رادیو واتیکان  به صورت زسمی آغاز گشت.

در ابتدا این برنامه ها تنها یک بار در هفته (عصر یکشنبه ها ) پخش می شد.

سه سال بعد در سال 1980  برنامه ی صبح روزهای پنجشنبه به مدت 14 دقیقه نیز برقرار گردید. این برنامه بعد از مدتی به روزهای چهارشنبه موکول شد.

در اکتبر 1998  در حالی که بخش اسپرانتو رادیو واتیکان  21 ساله شده بود ؛ سومین برنامه نیز به برنامه ها افزوده شد. این بار هم در روزهای پنجشنبه. و البته به این منظور مدت زمان برنامه های 14 دقیقه ای چهارشنبه ها به 9 دقیقه کاهش یافت.

از سال 1999 برنامه های عصرهای یکشنبه در نیمه شب" باز پخش" می گردد.

این رادیو هم اینک در سی امین سال سخن پراکنی خود به اسپرانتو در هفته جمعاٌ 27 دقیقه و 20 ثانیه  ، گوش اسپرانتودانان و شنوندگان علاقه مند خود را نوازش می دهد.

شعار این رادیو یکی از آیات انجیل است.ستوده باد عیسی مسیح . و برنامه های رادیو واتیکان همواره با این جمله آغاز می گردد

نظرات 2 + ارسال نظر
ahmad جمعه 28 دی 1386 ساعت 18:21 http://ahmad.ipernity.com

بسیار مطلب مفیدی بود. متشکرم

استر پنج‌شنبه 2 خرداد 1387 ساعت 17:00 http://honeyjesus7.blogfa.com

نامه پدر
من زمان معین تولد تو را و اینکه در کجا ساکن شوی را قرار دادم. (اعمال رسولان 17: 26)
تو بطور عجیب و مهیبی ساخته شدی. (مزامیر 139: 14)
و من تو را در رحم مادرت نقش بستم. (مزامیر 139: 13)
و تو را به پیش آوردم تا روزی که تو متولد شدی. (مزامیر 71: 6)
اگرچه من بطور نادرستی بتوسط افرادی که مرا نمی‌شناسند به تو معرفی شدم. (یوحنا 8: 41-44)
اما باید بگویم که از تو خشمگین و غضبناک نیستم، بلکه منشاء عشق و محبت هستم. (اول یوحنا 4: 16)
و این آرزوی من است تا تو را مورد محبت و رحمت خود قرار دهم. (اول یوحنا 3: 1)
تنها چون تو فرزند من هستی و من پدر تو. (اول یوحنا 3: 1)
من می‌توانم بیش از پدر زمینی تو به تو ببخشم. (متی 7: 11)
چرا که من پدر کاملی هستم. (متی 5: 48)
هر هدیه نیکو که تو دریافت می‌کنی، از دستهای من است. (یعقوب 1: 17)
نقشه من برای آینده تو همیشه همراه با امید بوده است. (متی 6: 31-33)
زیرا که من تو را با عشقی جاودانه دوست دارم. (ارمیاء 29: 11)
افکار من در مورد تو بی انتها است همانطور که دانه‌های شن در کنار دریا. (مزامیر 139: 17-18)
من از وجود تو شادم و برای تو سرود می‌خوانم. (صفنیا 3: 17)
و از احسان نمودن به تو هرگز متوقف نخواهم شد. (ارمیاء 32: 40)
تا من به تو چیزهای عجیب و بزرگ را نشان دهم. (ارمیاء 33: 3)
اگر با تمام دل و جان بدنبال من باشی مرا خواهی یافت. (تثنیه 4: 29)
اشتیاق خود را بر من قرار بده و من آرزوی قلبی تو را به تو خواهم داد. (مزامیر 37: 40)
ادامه...
چرا که در واقع این من هستم که آنرا می‌توانم به تو ببخشم. (فیلیپیان 2: 13)
من می‌توانم بیش از آنچه که تو تصور کنی برای تو انجام دهم. (افسسیان 3: 20)
چرا که من مشوق بزرگ تو هستم. (دوم تسالونیکیان 2: 16-17)
همچنین من پدری هستم که تو را در زمانهای سختی آرامی می‌بخشم. (دوم قرنتیان 1: 3-4)
زمانی که قلب تو شکسته است من نزدیک تو هستم. (مزامیر 34: 18)
همانطور که یک چوپان گوسفند خود را حمل می‌کند، من نیز همچنین تو را در آغوش خود دارم. (اشعیاء 40: 11)
یک روز تمامی اشک‌های تو را پاک خواهم کرد. (مکاشفه 21: 3-4)
و تمامی دردها و رنج‌های تو را که در این زمین متحمل شدی بر خواهم داشت. (مکاشفه 21: 3-4)
من پدر تو هستم و تو را محبت می‌کنم همانطور که پسر خود عیسی را محبت نمودم. (یوحنا 17: 23)
چون در عیسی عشق و محبت من برای تو آشکار شد. (یوحنا 17: 26)
و او معرف حقیقی وجود من است. (عبرانیان 1: 3)
زیرا او آمد تا نشان دهد که من برای تو هستم و نه به ضد تو. (رومیان 8: 31)
و تا بگوید که من گناهان و خطایای تو را نمی‌شمارم. (دوم قرنتیان 5: 18-19)
عیسی مرد تا من و تو امروز با هم مصالحه داشته باشیم. (دوم قرنتیان 5: 18-19)
و مرگ او نهایت عشق و فداکاری من برای توست. (اول یوحنا 4: 10)
زیرا که من همه چیز را برای تو دادم تا تو را داشته باشم. (رومیان 8: 31-32)
اگر تو این هدیه فرزند من عیسی را بپذیری، تو مرا پذیرفته ای. (اول یوحنا 2: 23)
و هیچ چیز دیگر نمی‌تواند تو را از من جدا کند. (رومیان 8: 38-39)
به منزل من بیا و من برای تو جشن بزرگی بر پا خواهم کرد. جشنی که تا به حال آسمان به خود ندیده است. (لوقا 15: 7)
من همیشه پدر تو بوده‌ام و خواهم بود. (افسسیان 3: 14-15)
اما از تو یک سؤال دارم: آیا تو فرزند من خواهی بود؟ (یوحنا 1: 12-13)
در انتظار پاسخ تو. (لوقا 15: 11-32)

با محبت پدر آسمانی، خالق متعال.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد